17 maj 2012

Ledig lugn dag

Går inte att beskriva dagen på något annat sätt, härligt och precis vad jag behövde :-) ...börjar nämligen känna av lite förkylningssymptom. Tog en lång sovmorgon, åt frukost i soffan, slappade en lång stund, tog mig ut en sväng när solen sken som bäst, gjorde en snabblunch;

Jag vet att jag gjort nått liknande tidigare men här kommer dagens ihopkok...

  1. Koka pasta
  2. Stek zuccini och lök, tillsammans med en riven vitlöksklyfta och 1/3 hackad röd chili, salta och peppra. 
  3. Häll i en hackad tomat och rör om
  4. Stäng av plattan
  5. Häll i pastan och rör runt
  6. Tillsätt basilika och ev. lite mer vitlök
  7. Smaka av och krydda mer om det behövs
  8. Häll upp och servera toppad med färska basilikablad 



Johan snodde med sig kameran idag så det fick bli mobilfoto på lunchen :-/

Jaja, nu har jag suttit och planerat helgens mat ordentligt, har blivit lite omorganisering i menyn då vi ska bort imorgon och grilla. Därav gör jag fläskytterfilén med den knapriga nudelsalladen idag och biffarna (som var tänkta till gårdagens middag) imorgon. Tänkte göra biffar med hackade oliver, tror det kan bli gott.

Är även helt otroligt sugen på cheesecake så det ska göras till efterrätt imorgon och för att kunna slå på stort med dessert behöver jag tänka till lite extra under övriga måltider, därav matplaneringen. Det kommer att bli en blåbärscheesecake med creme fraiche-topping, med inspiration från Pernilla Wahlgrens pepparkakscheesekake som är helt underbart god! Recept kommer imorgon! 

Imorgon bär det även av till Skövde för att fixa lite saker inför resan, kul!

Hoppas du haft en fin dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar