14 maj 2013

Kvargplättar på amerikanskt vis


För ett tag sedan lade jag upp ett recept på vaniljplättar som har blivit en favorit här hemma och jag vet att jag då spånade på om det gick att göra dessa i en amerikansk salt variant....och det gick :-) Riktigt god och perfekt lunch eller bidrag till brunchen kanske?

Kvargplättar (den salta vairanten)

  • 2 ägg
  • 1,5 msk lättkvarg 
  • ca. 1,5 msk fiberhusk
  • 0,5 tsk bakpulver
  • lite salt
  • olja eller margarin att steka i

Tillbehör
  • knaperstekt bacon
  • lönnsirap eller vanlig ljus sirap (jag tog vanlig som jag ändå hade hemma)

Vispa ihop ägg och kvarg, vispa sedan ner fiberhusken, bakpulver och salt. Stek plättarna på medelhög värme. Vänd när de fått fin färg på ena sidan och plätten har börjat stelna. Servera direkt med valfritt tillbehör.




Nu ska jag lägga allt fokus på Eurovision :-) Du tittar väl?!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar