20 mars 2012

Krämig kycklinggratäng med mangochutney

Detta recept hittade jag hos Victoria på Matplatsen. En enkel vardagsrätt, ingen wowfaktor men riktigt gott, speciellt med en god sallad till :)

  • 1st grillad kyckling, rensad och delad i mindre bitar
  • 1st purjolök, strimlad
  • 3dl grädde (jag tog matlagningsgrädde)
  • 2dl creme fraiche (jag tog lätt creme fraiche)
  • 2msk mangochutney
  • 1msk soja
  • 1msk kalvfond
  • salt och peppar
Lägg kycklingen i en ugnsform. Stek purjolöken mjuk och blanda i övriga ingredienser, låt koka upp och häll över kycklingen. Sätt in i ugnen och grädda på ca. 200 grader i ca. 20 minuter. Servera med ris och sallad.

Idag känner jag mig sliten så nu måste jag upp på cykeln en stund, behöver rensa tankarna lite och återfå energi. Sen tror jag att det blir "Game of thrones" på svt-play :)

Ha en skön och mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar