31 mars 2012

Fläskfilé med ugnsrostade rotfrukter

Fredagsmys framför Let's dance! Gned in hela fläskfilen i en grillkryddblandning (krydderikrokus "Grillflis med drag") och lät den stå till sig en stund. Därefter stekte vi  på den så att den fick en fin yta, lade den i foliepaket och lät den tillagas färdigt i ugnen (ca. 200 grader). Till detta gjorde vi rotfrukter i ugnen på sötpotatis, rotselleri, palsternacka och gul lök. Jag kryddade med salt och färsk timjan samt lite balsamvinäger. Köpte Jensens Wiskeysås och även en kall grillsås med hickorysmak (ICA) som tillsammans med lite baguette och tomatsallad fick sätta knorr på middagen. 

Hade tänkt att göra efterrätt men vi blev så himla mätta så denna sparades till ikväll...då blir det fruktsallad och kesella. Jag gillar vaniljkesellan, är toppen som tillbehör när man vill ha ett "smalare" alternativ. Igår fick vi dock syn på kesella rabarber och blev nyfikna så denna skall testas ikväll :)

Sitter här och har fixat lite med jobb och annat, samtidigt som jag intagit en god frukost med äggröra och finn-crisp. Annars idag har jag nog tänkt mig lite träning, lite handling av blommor till balkongen (om jag inte tar det imorgon), lite bakning, lite jobb och soffhäng till någon bra film...en skön lördag med andra ord.

Hoppas dagen blir fin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar