13 maj 2012

Fullspäckad vecka

Veckan som gått har varit full med möten och andra upptåg. En händelserik vecka på många sätt med otroligt mycket positiva inslag, bortsett från allt regn det vill säga :-)

Därav har det fått möblerats om lite i veckomenyn och en del recept har blivit "sparade" till veckan som kommer. Såhär blev det till sist;

Måndagen
En fullspäckad dag med besök av Rebecka och Wilmer <3, träning och där tog sedan orken slut så då blev det att vi åkte och köpte sallad till middag. Vi köper alltid sallad på ett ställe där man får bestämma sina ingredienser själv, vilket är perfekt för mig samt att det blir den godaste salladen. Det är allt bra skönt att vara lat ibland :-)

Tisdagen
Jag hade möte till kl. 19 och sedan åkte vi direkt och storhandlade innan vi lagade "pasta med tomatpesto och ruccola", receptet hittar ni HÄR, jag gjorde dock lite småjusteringar denna gång:

Tomatpeston 
  • 2 tomater grovt hackade
  • 1 klyfta vitlök 
  • 1,5 st kruka basilika
  • salt
  • chiliflingor
  • 1-2 msk olivolja


Som ni ser tog jag i lite mer basilika denna gång samt att jag bara tog en vitlöksklyfta.  Peston blandas runt i nykokt pasta (penne är gott), och toppades med färdiggrillad kyckling, fetaost, strimlad rödlök och ruccola. Verkligen supergott och väldigt enkelt, tar kanske 20 minuter att göra :-)



Onsdagen
Även då hade jag möte till 19, sedan bar det av hem för lite cykling och sedan åt jag en enkel kvällsmat med lite ihopplock av goda grönsaker, det var allt som orkades med.


Torsdagen
Slutade tidigt, storstädade, tränade och lagade en himelskt god middag som avnjöts till Let´s dance för den ultimata fredagsfeelingen, torsdag till trots :-) Stekt torskrygg med potatismos (recept HÄR) och morotssallad (recept HÄR). Serverade även med lite tomat och basilika, tycker det är så himla gott <3



Jag har inte ätit torskrygg förut men det var gott, lite tjockare än vanlig torkfilé men smaken var ju densamma. Ska definitivt använda den igen, kan tänkta mig att den passar fint i DETTA recept då torkfilén här hade en tendens att bli lite väl tillagad.


Fredagen
Vallevandring! Vädret var lite oroväckande till en början men det blev bra tillslut, lite mycket vind i håret kanske men ett superskönt sätt att starta helgen på:






Avnjöt matsäcken uppe på Billingen med fin utsikt. Ciabatta med kyckling, mozzarella, sweetchili-sås, gurka, lök och massa alfaalfa-groddar...mmmm! Prova detta!


Lördagen
Gårdagen spenderades på Lundsbrunn spa med fri tillgång till relaxavdelningen och lunchbuffé. En present som vi gav till Anna och Tomas (svägerska med man), en dag i avslappningens tecken. Väldigt skönt med en dag där man fick gå ner i varv och bara vara, prata och umgås. Dagen avslutades på bästa sätt med grill hemma hos dem, supergott!


Söndagen
Idag blir det thai-gryta med nudlar till middag. Har köpt en ny currypasta som ska provas, Panang. Vet att jag har ätit någon panangrätt någon gång men kan inte komma på när och var så det ska bli kul med något nytt, improvisation i köket alltså :-) Återkommer med resultatet!


Ja, så blev veckan tillslut. En kort resumé fick det bli denna gång. Ska försöka att bli bättre på att blogga nästa vecka igen, tror att den blir lite lugnare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar