29 mars 2012

Stekt torsk med potatismos

Jag älskar fisk, det är verkligen sååå gott! Har länge varit trött på torsk (i flera år faktiskt) men nu är jag lite nykär igen. Det är en väldigt tacksam fisk att tillaga. Och just nu har de bra pris på fryst torskfile på Willys, så passa på :)

Idag stektes torsken i smör med bara lite salt och citronpeppar på. När jag steker fisk så ser jag alltid till att ösa den under stekningen, jag tycker att den blir så saftig då. Sedan steker jag den aldrig riktigt färdig utan låter den vila i foliepaket en stund efter stekningen. På så vis blir den, enligt mig, perfekt tillagad utan att bli torr. 

Jag toppade sedan torsken med en tomat- och basilikasallad samt knaperstekt bacon. Till detta serverades potatismos och kokt broccoli...gott!!

Kan tyvärr inte skriva några mängder då jag tog lite på känn men det är som vanligt bäst att ta efter egen smak :)

Tomat- och basilikasallad:
  • tomater
  • basilika
  • finhackad lök
  • olivolja
  • salt och svartpeppar
  • lite, lite socker

Potatismos:
Tycker att det är gott med ett ganska enkelt potatismos till fisk.
  • potatis
  • smör
  • mjölk
  • salt och svartpeppar
  • lite riven muskot

Hade utvecklingssamtal igår och kom hem lite sent så därför gjorde jag bara en enkel sallad på resterna från tisdagens kycklingwraps...lite tråkig matlagning men väldigt gott.

Idag kändes det som att energin kom tillbaka en smula, har ju känt mig så himla trött de sista dagarna. Det städades ordentligt här hemma, vilket var mycket välbehövligt, och det kändes himla skönt. Det bästa är ju att vi inte behöver städa imorgon och det gillar jag; ett rent hem och helg ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar